Kiertotalouskeskus ja Digipolis ovat julkaisseet uudistuneet verkkosivunsa ja uuden ilmeensä. Tavoitteena on halu palvella asiakkaita aiempaa paremmin. Kiertotalouskeskus sai uudistuksessa myös uuden logon.
Verkkosivu-uudistuksen taustalla on isompi viestinnällinen uudistus, joka käynnistyi viime syksynä uusien BusinessKemin verkkosivujen julkaisulla. Kaikkien verkkosivujen tavoitteena on parempi vuorovaikutteisuus asiakkaiden kanssa.
”Käytännössä haluamme olla mukana asiakkaidemme arjessa ja olemme aktiivisesti yhteydessä asiakaskenttämme kanssa. Kaikilla sivuillamme korostuu ihmisläheinen ote ja pyrimme aktivoimaan sivuston käyttäjiä. Yhteisöllisyyden ja verkostoitumisen kautta voi avautua uudenlaista yhteistyötä”, viestinnän asiantuntija Soile Suvanto Kiertotalouskeskuksesta sanoo.
”Uudistettujen sivujen lähtökohtana on ollut se, että haluamme palvella asiakkaitamme aiempaakin paremmin. Esimerkiksi BusinessKemin aloittelevan yrittäjän neuvontasivusto mahdollistaa toimeen tarttumisen jo ennen ensimmäistä tapaamista yritysneuvojan kanssa.”, sanoo yrityskehittäjä Ella Saarenpää Digipoliksesta.
Menestystarinoita kiertotaloudesta hästägillä kiertotalousteko
Uudistuneilla Kiertotalouskeskuksen sivuilla tavoitteena on välittää oleellista tietoa kierto- ja biotaloudesta ja kuinka kiertotaloudesta on mahdollista tehdä kannattavaa liiketoimintaa.
”Kerromme menestystarinoita kiertotaloudesta ja aloitamme juttusarjan hästägillä kiertotalousteko. Sen avulla teemme tunnetuksi kiertotalousbisnestä ja Kiertotalouskeskuksen erilaisia toimintatapoja. Haluamme samalla tarjota kiertotalouden onnistujille näkyvyyttä monimediaisesti”, Suvanto kertoo.
Kiertotalouskeskuksen asiantuntijat tutummaksi
Uusilla verkkosivuilla tuodaan tutummaksi Kiertotalouskeskuksen asiantuntijoita. ”Pyrimme madaltamaan kynnystä, jotta kiertotaloudesta liiketoimintaa suunnittelevan tai jo tekevän yrittäjän olisi mahdollisimman helppo ottaa meihin yhteyttä kiertotalouteen liittyvässä kehittämisideassaan tai pulmassaan”, Suvanto kuvailee.
Verkkosivuilla julkaistaan ajankohtaisia asioita, blogeja, videoita ja tietoja esimerkiksi ekoteollisuuspuistojen verkostosta. Sivustolta löytyy myös kiertoinfo-osio, jossa voi tutustua muun muassa kiertotalouden erilaisiin liiketoimintamalleihin.
Logo kuvastaa hyvin työtä paremman huomisen puolesta
Markkinointitoimisto Avalonilta tilattiin sivuston tekninen toteutus ja visuaalinen ilme.
”Uudenlainen logomme kuvastaa hyvin toimintaamme sekä paremman bisneksen että huomisen puolesta”, Suvanto sanoo.
Verkkosivujen suunnittelu ja sisältöjen uudistaminen on ollut iso, mutta mieluinen tehtävä Saarenpäälle ja Suvannolle.
”Aika monta Teams-istuntoa on pidetty ja yhteistyömme on sujunut saumattomasti”, parivaljakko hehkuttaa.
”Parasta on ehdottomasti ihmisten tuominen mukaan tähän perinteisesti joko abstraktisti tai tuotantolaitosten kautta esitettyyn aiheeseen. Uudet sivut palvelevat yleisöä paremmin iskevämmän rakenteensa, ajankohtaisen sisällön ja kaikkialta huokuvan palvelulähtöisyyden kautta”, sivuja Suvannon ja Saarenpään kanssa yhteistyössä suunnitellut Art Director Mika Ruottinen Avalonilta sanoo.
Kiertotalouskeskus - Etusivu (digipolis.fi)